Новела —
("від італ. — новина,) — окремий епічний вид малої форми, у якому,
на відміну від оповідання, замість численних описів головну роль відіграє
насамперед динаміка почуттів, переживань, роздумів людини. Авторські
визначення жанру вказують на близькість новел до музики (імпровізація, ноктюрн,
фантазія, арабеска) та живопису (етюд, ескіз, фрагмент, бризки пензля,
акварель, образок, малюнок, картина).
Імпресіонізм
(від франц. — враження) — течія в мистецтві (живописі, скульптурі,
літературі, музиці) другої половини XIX і початку XX ст. У творах
імпресіоністів витончено, через художні деталі передавалися суб'єктивні
моментальні й мінливі враження митця та їхні найменші відтінки від спостережень
навколишньої дійсності.
Визначальні риси імпресіонізму:
- зображується не сам предмет, а враження від нього («Бачити, відчувати, виражати — у цьому все мистецтво», — проголошували Едмонд і Жуль Гонкури);
- імпресіоністи орієнтуються на почуття, а не на розум;
- відмова від ідеалізації;
- часопростір ущільнюється і подрібнюється, предметом мистецької зацікавленості стає не послідовна зміна подій і явищ (фабула), не соціальний, логічно впорядкований історичний відрізок або період життя героя, а уривчасті фрагменти, відбиті у свідомості персонажа;
- герой імпресіоністичного твору цікавий не так своєю активністю, спрямованою на перетворення зовнішнього світу, як саме «пасивною» здатністю сприймати, реагувати на зовнішні збудники, бути носієм вражень.
Ремінісценція
— відгомін у художньому творі якихось мотивів, образів, деталей з відомого
твору іншого автора.
Оксиморон
(оксюморон) — різновид тропа, що полягає у зведенні слів, словосполучень,
понять, значення яких взаємовиключає одне одного. Це поєднання непоєднуваного.
(Наприклад: «Кипів холодний Черемош».)
Комментариев нет:
Отправить комментарий